دیدار سرکنسول ایران و شهردار منطقه مال تپه استانبول
نوشته شده توسط : سیمین

دیدار سرکنسول ایران و شهردار منطقه مال تپه استانبول

 

 

علی قلیچ " شهردار شهرداری منطقه مال تپه استانبول روز پنجشنبه 8 آبانماه 93  با  ˈمحسن مرتضایی فرˈسرکنسول ایران در استانبول دیدار کرد. در این دیدار ،راهکارهای  توسعه و تقویت همکاری ها و امضاء پروتکل خواهرخواندگی بین شهرداری مال تپه استانبول با شهرداری شهرستان نور در استان مازندران با اهتمام سرکنسولگری  بررسی شد.

مرتضایی فر در این دیدار، اراده جدی مقامات دو کشور به توسعه همه جانبه مناسبات را پشتوانه قوی در همه زمینه ها از جمله همکاری های مشترک ارتقا كيفي تور استانبول و بالعكس شهرداری های دو کشور شمرد و همکاریهای نزدیکتر سرکنسولگری و شهرداری مال تپه استانبول را برای تحقق زمینه های توسعه همکاریهای همه جانبه  شهرداریهای منطقه مال تپه استانبول و شهرستان نور در استان مازندران ضروری توضیف کرد.

مرتضایی فر همچنین مرزهای دو کشور را مرزهای صلح و دوستی و پیوند مردم دو کشور را عمیق و ریشه دار خواند و اقدام شهرداری مال تپه به معرفی بانو و مادر ایرانی خانم سامره علی نژاد به عنوان مادر سال و اهداء جایزه فرهنگی مادر سال را به ایشان اقدامی منحصربفرد  شمرد و ضمن استقبال از  درخواست شهرداری مال تپه مبنی بر خواهرخواندگی با شهرداری شهرستان نور ، برای تحقق اهداف و برنامه و امضاء نهائی پروتکل خواهرخواندگی  قول همکاری داد.

علی قلیچ شهردار منطقه مال تپه  با اشاره به قرابت قابل توجه و تاریخی دو کشور  ، وجود اعتقادات و مشترکات فرهنگی و تاریخی و حضور در یک جغرافیای مشترک ، اهمیت تقویت مناسبات دو کشور و ارائه پیام واحد به غرب  را برخی از انگیزهای شهرداری  در انتخاب این بانوی ایرانی به عنوان "مادر سال"شمرد و گفت : با معرفی پروژه خواهرخواندگی درصدد هستیم از تمدن و میراث فرهنگی هزارساله ایران چیزهای بسیاری بیاموزیم.

بررسی راهکارهای توسعه همکاری های مشترک سرکنسولگری ایران با شهرداری مال تپه استانبول ، اعلام آمادگی سرکنسول برای نهائی شدن موضوع خواهرخواندگی ،پیشنهاد شهردار مال تپه به برگزاری هفته فرهنگی ایران و آمادگی برای  دریافت پیشنهادات سرکنسولگری در برگزاری نشستها و  جشنواره های فرهنگی –هنری  و نیز پیشنهاد سرکنسول در برگزاری جشنواره غذای ایرانی با همکاری شهرداری مال تپه  برخی دیگر از مباحث طرح شده در این دیدار بود.

خانم سامره علی نژاد اهل شهرستان نور استان مازندران که قاتل فرزندش را در پای چوبه دار بخشید ، از سوی شهرداری مال تپه استانبول به عنوان مادر سال معرفی و لوح تقدید اهداء نمود.در همین راستا ،شهرداری مال تپه پروژه خواهرخواندگی را با شهرداری شهرستان نور معرفی نمود. 

 

 





:: موضوعات مرتبط: تور استانبول , ,
:: برچسب‌ها: دیدار سرکنسول ایران و شهردار منطقه مال تپه استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: